Firmy kurierskie zdecydowaną większość paczek doręczają następnego dnia od nadania.
Kiedy paczka zostanie doręczona, masz prawo sprawdzić zawartość paczki oraz czy nie jest ona uszkodzona, rozdarta, zgnieciona, czy kosmetyki zawarte w niej się nie rozlały.
Jeśli nadana przesyłka jest paczką pobraniową, kurier wyda paczkę do sprawdzenia, ale po uprzedniej opłacie. Można poprosić kuriera, aby poczekał chwilkę i przy nim sprawdzić paczkę. Kurier ma obowiązek ustosunkować się do takiej prośby. Jest to bardzo ważne, gdy okaże się, że paczka jest uszkodzona. W takim przypadku należy poprosić kuriera o spisanie formularza szkody, który kurier zawsze ma przy sobie.
Bardzo ważnym elementem wypełniania takiego formularza jest dokładne zaznaczenie jak zapakowany był towar, jakich zabezpieczeń użył nadawca, jakie naklejki ostrzegawcze były umieszczone na paczce.
Gdy przesyłka jest ewidentnie uszkodzona z winy przewoźnika, masz prawo odmówić przyjęcia paczki. Wróci ona wtedy do nadawcy, a Ty dostaniesz nową przesyłkę. Potrwa to niestety kilka dni, gdyż przesyłka musi wrócić do nadawcy i ponownie zostać wysłana.
Wypełniony formularz szkody należy odesłać do nadawcy paczki (pocztą, e-mailem, faksem) oraz telefonicznie poinformować go o zaistniałej sytuacji. Sklep Pro-Sprzet.pl natychmiast po otrzymaniu takiego formularza wyśle do Ciebie nową przesyłkę!!!