20 tys. produktów w ofercie
Konkurencyjne ceny
Szybka wysyłka
98% Klientów poleca ten sklep

Logo salonu fryzjerskiego

 

Zdecydowałaś. Otwierasz salon fryzjerski. Teraz tylko formalności w urzędzie, zakup wyposażenia i … stworzenie własnego logo. Tak, to ostatnie to nie jakiś zbędny dodatek, ale podstawa istnienia twojego interesu. Nie tylko w Internecie. Nie zapominaj o ulotkach, reklamach, billboardach i innych formach reklamy, na których ma być widać ciebie- twój salon i jego znak rozpoznawczy. Dzięki charakterystycznemu logo klient szybciej i lepiej zapamięta twoją ofertę, w mgnieniu oka zakoduje, do kogo ona się odnosi i rozpozna ją bez problemu następnym razem, kiedy trafi na twoja reklamę.

salon logo

Jak stworzyć udane logo firmy?

Nie wystarczy wymyślić byle jakie logo i cieszyć się, że klienci będą do nas teraz walić drzwiami i oknami. Tak się niestety nie stanie. Nieudana grafika może wręcz zniechęcić do ciebie potencjalną klientkę i sprawić, że już nigdy nie będzie miała ochoty przekonać się, jakiego rodzaju usługi oferujesz. Dlatego do projektowania logo trzeba się zabrać jak do każdego ważnego przedsięwzięcia: należy przemyśleć koncepcję, zdecydować, jaki styl nam odpowiada, jaką informację o swoich usługach chcemy przekazać swojemu klientowi itd. Tworząc grafikę musisz skupić się przede na trzech najważniejszych cechach, takich jak:

  • Prostota,
  • rozpoznawalność,
  • ponadczasowość.

Prostota. Im bardziej przekombinowana grafika, tym gorzej. Za dużo elementów, za dużo kolorów- to wszystko może rozproszyć klienta, zaburzyć odbiór całości. Przypomnij sobie logo firmy Apple- nadgryzione jabłko, ot po prostu. Niby nic, a jednak zapada w pamięć. Wygląda świetnie zarówno w kolorze, jak i w czarno- białych odcieniach. Rozpoznasz je wszędzie, nawet jeśli nie korzystasz z ich sprzętów. Czy taki sukces związany z marką chciałabyś właśnie osiągnąć? Jeśli tak, usiądź teraz z kartką papieru i rozrysuj kilka najprostszych, a jednak dających do myślenia projektów. Jeśli nawet nie stworzysz arcydzieła, może trafisz na interesujący pomysł związany z twoją działalnością.

Rozpoznawalność. Aby nie być podobna do tysięcy innych salonów fryzjerskich, porzuć dążenia do umieszczenia w twoim logo nożyczek fryzjerskich. Nikt nie skojarzy, że salon fryzjerski Margaret to ten z nożyczkami w kolorze różowym, bo takie logo ma co drugi fryzjer. Może zastanów się, czy w twoim logo nie powinna być po prostu margerytka wpięta we włosy lub coś w podobnym stylu. Dzięki temu wyróżnisz się na rynku i pozwolisz wyłuskać cię spośród tysiąca innych ofert fryzjerskich.

logo salonu piękności

Ponadczasowość. Twój salon nie będzie istniał przez rok, przez dwa ale przez lat dwadzieścia. Nie wybieraj więc logo, na którym będzie widnieć to, co teraz jest modne. Moda przeminie a ty zostaniesz z przestarzałą grafiką, która będzie wywoływać tylko uśmiech politowania na twarzach. Nie o taką rozpoznawalność ci przecież chodzi.

logo gabinetu fryzjerskiego

Jak zaprojektować logo salonu fryzjerskiego?

Teraz, kiedy znasz już podstawowe zasady tworzenia logo, dowiedz się, jakie jest 5 najważniejszych rzeczy, na które musisz zwrócić uwagę przy graficznym projektowaniu logotypu. A są nimi:

  • Dobrana kolorystyka
  • Dopasowany styl
  • Trafna nazwa
  • Odpowiednie reprezentowanie biznesu
  • Uniwersalne zastosowanie

Kolorystyka. Dzięki dobrze dobranym kolorom, od razu sygnalizujesz, kto jest twoją grupą docelową. Jeśli wybierzesz brązowy, szary lub czarny, od razu wiadomo, że świadczysz usługi dla mężczyzn. Z kolei czerwony, różowy lub fiolet wskazuje na fryzjerstwo damskie. Zanim więc zaprojektujesz logo, wybierz trafny kolor dominujący i dobierz do niego dwie dodatkowe barwy. Nie więcej. Zbyt duża ilość kolorów nie jest wskazana, gdyż tworzy niepotrzebny chaos i rozprasza uwagę odbiorcy. Dezorientuje go na tyle, że nie ma ochoty zastanawiać się, czy świetnie obcinasz włosy mężczyznom czy kobietom. Po prostu już na wstępie odrzuca twoją ofertę, kierując swój wzrok na inną, bardziej czytelną.

logo barber shopu

logotypy salonów fryzjerskichDopasowany styl. Twoje logo musi być tożsame z tym, jaki styl reprezentuje twój salon. Jeśli stawiasz na nowoczesność, postaw na odważną grafikę np. złożoną z brył, jeżeli twój salon jest urządzony stylowo, również zasygnalizuj to w przekazywanym obrazie.

logo starodawnego salonu

Trafna nazwa. To najtrudniejszy orzech do zgryzienia. Tu również musisz być spójna  w odbiorze. Jeżeli twój salon urządzony jest w pstrokatym, krzykliwym stylu, a z salonu wypuszczasz kobiety z wygoloną połową głowy lub fantazyjnym wzorkiem wyciętym na włosach, to nie nazywaj salonu francuską nazwą np. Coiffeur, bo to wywoła oczywisty zgrzyt. Lepiej postaw na nazwę, która rzeczywiście odda twój styl i przedstawi ideę, którą kierujesz się tworząc takie a nie inne fryzury.

logo z panią animowaną

barbershop logo maleOdpowiednie reprezentowanie biznesu. Zastanów się, czy twój salon stawia na wymyślne, nowoczesne fryzury dla młodzieży, czy też na usługi z pogranicza fryzjerstwa i spa, albowiem i w barwie i w stylu logo powinno być to odzwierciedlone. Klient musi wiedzieć, czego można się spodziewać po twoich usługach, jakie obszary one obejmują, co możesz mu ciekawego i innego zaproponować.

Uniwersalne zastosowanie. Pamiętaj, że twoje logo musi dobrze prezentować się z każdej strony, w każdym wymiarze i kolorystyce. A to dlatego, że nie zawsze masz wpływ na to, jak je ktoś przedstawi je w Internecie, prasie i innych mediach. Musi więc dobrze wyglądać zarówno zmniejszone jak i powiększone, kolorowe jak tęcza i czarno- białe. Weź to sobie do serca projektując logo lub zlecając je profesjonalnemu grafikowi. Lepiej bowiem zastanowić się pięć razy przed wypuszczeniem logo w świat, niż żałować za kilka lat, że nie poświęciło się dodatkowego dnia na wnikliwą jego analizę.

logo smieszne dla salonu